Wyposażenie i aranżacja każdego sklepu ma bardzo duże znaczenie. Klient powinien czuć się dobrze w takim wnętrzu i chętnie do niego wracać, żeby dokonać kolejnych zakupów. Mało estetyczne, niechlujne lub nieprzemyślane wnętrze z pewnością będzie odstraszać klientów zamiast ich przyciągać i na pewno nie będzie dobrze świadczyć o firmie oraz jej usługach. Na rynku można znaleźć bardzo duży wybór różnych elementów wyposażenia stworzonych z myślą o sklepach.
Cechy sklepu fotograficznego
Oczywiście niezależnie od rodzaju sklepu powinny one spełniać kilka podstawowych warunków. Powinny być odporne na uszkodzenia. Każdy sklep codziennie odwiedza wiele osób, cały czas dokłada się i przestawia różne produkty, dlatego meble sklepowe nie mogą zbyt łatwo ulegać uszkodzeniu, na przykład porysowaniu. Zakup tego typu wyposażenia jest również sporą inwestycją, dlatego warto zatroszczyć się o to, żeby wybrać meble dobrej jakości. Kolejnym bardzo ważnym aspektem, o którym zapomina wiele osób, jest także łatwość czyszczenia. Na szklanych gablotach zostają odciski palców, a na półkach szybko gromadzi się kurz, dlatego warto wybierać wyposażenie, które będzie ułatwiać zachowanie czystości.
Towar
Kompletując wyposażenie do sklepu fotograficznego należy przede wszystkim zastanowić się nad tym jaki asortyment się w nim znajdzie.
Standardowo w sklepach tego typu można kupić między innymi:
- aparaty fotograficzne,
- baterie,
- pamięci,
- ramki,
- albumy,
- inne tego typu produkty, który służą do przechowywania zdjęć.
Na wyposażeniu takiego sklepu powinny się więc znaleźć między innymi odpowiednie gabloty na aparaty fotograficzne oraz półki, które pozwolą wyeksponować ramki do zdjęć. Chociaż wyposażenie sklepów odgrywa bardzo ważną rolę praktyczną, istotna jest także estetyka takiego miejsca. Najważniejsze przy tworzeniu aranżacji wnętrza jest dokładne przemyślenie wszystkich elementów, które znajdą się w pomieszczeniu. Muszą one do siebie pasować i tworzyć zgraną całość. Nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza jeśli chce się stworzyć sklep, który będzie miał charakterystyczny, oryginalny wizerunek oraz zapadnie klientom w pamięć. W takiej sytuacji warto rozważyć między innymi skorzystanie z profesjonalnych usług w zakresie aranżacji wnętrz. Dla wielu początkujących przedsiębiorców płacenie za takie usługi może wydawać się stratą pieniędzy, może jednak okazać się najlepszym rozwiązaniem na stworzenie ciekawego projektu wnętrza. Konkurencja na rynku jest spora, dlatego warto wykorzystać każdą okazję, żeby przyciągnąć zainteresowanie potencjalnego klienta. Oczywiście wystrój wnętrza ma także wpływ na to jak firma jest postrzegana przez potencjalnych klientów, dlatego jest ważnym elementem budującym jej wizerunek, a ten z kolej wpływa na opinie na temat usług oraz zaufanie do przedsiębiorstwa.
Wyposażenie i usługi
Wyposażenie sklepu fotograficznego będzie zależało w dużym stopniu także od zakresu wykonywanych usług. Sklepy fotograficzne oferują między innymi także wywoływanie zdjęć. Konkurencja w tym zakresie jest dosyć duża, dlatego warto zatroszczyć się także o inne ciekawe usługi, między innymi w zakresie nanoszenia zdjęć na różne przedmioty, na przykład koszulki lub kubki. Jeśli w sklepie będzie znajdował się także fotograf, wykonujący zdjęcia należy oczywiście zatroszczyć się również o wyposażenie studia. Rodzaj i ilość takiego wyposażenia będzie w bardzo dużym stopniu zależeć od zakresu wykonywanych usług. Jeśli na przykład w ofercie znajdą się zdjęcia ślubne należy zainwestować w studio z prawdziwego zdarzenia, które będzie miało odpowiednie tła oraz oświetlenie. Konieczne jest także zainwestowanie dobre komputery oraz odpowiednie programy przeznaczone do obróbki zdjęć.
Informacje:
- Maciej Pukownik Foto – fotograf z Bydgoszczy specjalizujący się w zdjęciach ślubnych
- KTD – firma z oddziałem w Poznaniu oferująca wyposażenie sklepów oraz magazynów
- fotoporadnik.pl – fotografia
Planując aranżację sklepu fotograficznego, który oferuje także usługi robienia, czy wywoływania zdjęć warto wykorzystać różne przykładowe prace. Będą one z pewnością zachęcać klientów do skorzystania z tego typu usług oraz oczywiście pozwolą na stworzenie ciekawszego wystroju. Warto je umieścić na przykład na wystawie, dzięki czemu będą widoczne już z daleka.
A gdyby wybudować sklep w kształcie aparatu?:)
To by miał wzięcie i byś miał darmową reklamę w mediach
Chińczycy już wybudowali, więc daruj sobie:)
gdybyśmy patrzyli na Chińczyków to nic by na świecie nie powstało;p
Ale w Polsce czegoś takiego chyba nie ma, więc działaj:)
Tomek – typowy Polak, czyli zdołować kogoś kto ma pomysł..
Czemu? Ja bym chętnie taki sklep zobaczyła:)
Maju darmowa reklama w mediach to coś pięknego i chyba każdy by tego chciał:)
Ja widziałem kiedyś sklep w kształcie buta