Skuteczne odchudzanie w ośrodkach uzdrowiskowych i turystycznych


Ostatnio ośrodki uzdrowiskowe i turystyczne poszerzają swoją ofertę. Tak więc choćby w Kudowej Zdrój, uzdrowiska znanego na całą Polskę można już nie tylko pić zdrowotną wodę czy poddawać się zabiegom które mają na celu polepszyć nasz stan zdrowia, ale także oddać się relaksu, spa i innych zajęciom, które mają polepszyć nie tylko nasze ciała, ale tez i umysł.

kudowa zdrójKudowa Zdrój dla Pań – oferty specjalne: relaks, spa i odchudzanie

Wiele zabiegów proponowanych w Kudowej jest między innymi dla Pań. Zabiegi spa, masaże czy odchudzanie są skierowane właśnie do płci pięknej. Panie znacznie większą uwagę przywiązują do swojego wyglądu niż panowie, i dla nich piękny wygląd to też dobre samopoczucie. Dlatego właśnie w takiej miejscowości uzdrowiskowej jak Kudowa Zdrój można spotkać wiele ofert, kuracji odchudzających. Nowością są tak zwane diety niekonwencjonalne, sama nazwa budzi już lekki nie pokój, zastanówmy się czy takie diety są zdrowe i skuteczne.

dietaDieta niekonwencjonalna – czy to zdrowa dieta dająca efekty?

Diety niekonwencjonalne to ryzykowne rozwiązanie, które mimo wszystko zjednuje sobie coraz większą liczbę zwolenników. W większości przypadków dieta tego rodzaju polega na wyeliminowaniu z jadłospisu pewnych kategorii produktów, albo na spożywaniu posiłków opierających się na dominacji jednego składnika. Kuracja może w takiej sytuacji spowodować odwrócenie naszej naturalnej piramidy żywieniowej, albo wywołać niedobór określonych substancji mineralnych. Tym samym diety niekonwencjonalne mogą być stosowane jedynie przez krótki czas, a przed ich rozpoczęciem należy wykonać podstawowe badania ogólne, które wykluczą zdrowotne przeciwwskazania. Przyjrzyjmy się zatem na czym polegają sprawdzone diety niekonwencjonalne.

dietaDieta odchudzająca Dukana – poznajmy ją bliżej

Najbardziej chyba popularną kuracją niekonwencjonalną jest dieta Dukana, zwana również proteinową. Jej twórca, doktor Pierre Dukan, opracował plan żywieniowy umożliwiający utratę zbędnych kilogramów bez konieczności ograniczania kaloryczności posiłków. Nadrzędną zasadą diety proteinowej jest zwiększone spożycie produktów białkowych przy jednoczesnym wyeliminowaniu węglowodanów i tłuszczów. Nie wprowadza się żadnych ograniczeń w zakresie częstotliwości spożywania posiłków, ani wymogów ilościowych. Odchudzanie metodą Dukana to sposób na wymarzoną sylwetkę bez uczucia głodu. Dieta przebiega w czterech etapach:

  • faza uderzeniowa
  • faza równowagi
  • faza utrwalenia
  • faza stabilizacji

Na każdym etapie kuracji musimy przestrzegać innych reguł dotyczących spożywania określonych grup produktów. Pierwsza faza to czas bezwzględnej dominacji białka. Nasz jadłospis obfituje wówczas w mięso drobiowe, podroby, jaja, chudy nabiał, ryby i owoce morza. Należy natomiast unikać słodyczy, tłustego nabiału, pieczywa, makaronu, owoców i warzyw. Ten rodzaj odżywiania stosuje się przez pierwszych kilka dni kuracji. Druga faza określana jest jako talerz warzyw. Polega ona na uzupełnieniu diety potrawami warzywnymi, które spożywane są co drugi dzień. Faza równowagi trwa aż do momentu uzyskania wymarzonej masy ciała. Kiedy nasza waga jest satysfakcjonująca, wchodzimy na trzeci etap kuracji, którą określamy fazą utrwalenia. Jest to etap długotrwały – 10 dni fazy utrwalającej przypada na każdy jeden kilogram, który udało nam się zgubić podczas odchudzania. Jeżeli straciliśmy na wadze 6 kilogramów, to oznacza, że utrwalanie rezultatu potrwa 2 miesiące. Będziemy wtedy stopniowo poszerzać nasz jadłospis o takie produkty jak pieczywo pełnoziarniste, ziemniaki, ser, makaron, a nawet ryż – nie częściej jednak niż raz w tygodniu. Po tym okresie rozpoczniemy fazę stabilizacji, podczas której obowiązkowo raz w tygodniu – w czwartki – będziemy spożywać same proteiny i 3 łyżki otrąb owsianych w ciągu dnia. Dieta Dukana należy do tak zwanych diet niedoborowych, po zakończeniu kuracji należy więc pamiętać o bezwzględnym uzupełnieniu powstałych braków, a nawet rozważyć suplementację.

Wśród diet niekonwencjonalnych można wymienić również dietę grapefruitową. Jest to kuracja dość rygorystyczna, która ma na celu ograniczyć ilość przyjmowanych przez nas kalorii. Podstawę jadłospisu stanowi gotowane mięso a także ryby, warzywa i razowe pieczywo. Nasze menu powinno składać się z:

  • głównych posiłków (x3)
  • przekąski (x1)
  • podwieczorku (x1)

Ostatni raz jemy nie później, niż 3 godziny przed snem. Dodatkowo każdy posiłek poprzedzamy zjedzeniem grapefruita, który dostarcza nam niezbędnych witamin i składników mineralnych. Kurację stosujemy nie dłużej niż 14 dni. Przez ten czas pozbędziemy się od 3 do 5 kilogramów.


Informacje pochodzą:


truskawkaDieta na zakończenie – dieta truskawkowa

Kolejna jednoskładnikowa propozycja odchudzająca to dieta truskawkowa, która jest niezbitym dowodem na to, że zdrowe diety niekonwencjonalne mogą okazać się kopalnią witamin i składników mineralnych. Truskawki zaspokajają dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C, zwiększają odporność, są również źródłem kwasu foliowego i przeciwutleniaczy, które opóźniają procesy starzenia i przeciwdziałają powstawaniu nowotworów. Owoce te zawierają także błonnik, który wspomaga pracę układu trawiennego i oczyszcza organizm z toksyn. Ponieważ dieta truskawkowa jest kuracją jednoskładnikową, to z uwagi na zasady zbilansowanego odżywiania nie powinniśmy stosować jej dłużej niż 4 dni.

comments ( 0 )

*Leave a reply*