Nowoczesny świat reklamy stwarza bardzo wiele różnych możliwości, które pozwalają na bardzo skuteczne promowanie marek oraz produktów. Dotyczy to także mody. Jest to specyficzna branża, w której istnieje również wiele metod docierania do klienta za pośrednictwem różnych środków, które nie są wykorzystywane w innych obszarach.
Z tego powodu tak zwany fashion marketing różny się w dużym stopniu od działań marketingowych w innych branżach i wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy w tej dziedzinie. Praca przy reklamie odzieży jest zadaniem, które stawia spore wyzwania i bardzo często wymaga kreatywnego podejścia. Trzeba także pamiętać, że potencjalni odbiorcy reklamy stają się coraz bardziej wymagający, dlatego w celu przyciągnięcia ich uwagi należy cały czas poszukiwać różnych oryginalnych i nowatorskich metod działania. Poza tym marketing w modzie wymaga dobrego zrozumienia praw rządzących tą branżą, na przykład wynikających z faktu bardzo częstej zmiany produktów. Co kilka miesięcy lub nawet częściej w sklepach pojawiają się nowe kolekcje, które powinny zostać w odpowiedni sposób zaprezentowane klientom poszukującym modnych rozwiązań,.
Trzeba także pamiętać o tym, że na rynku odzieżowym istnieje bardzo wiele marek i produkty większości z nich nie różnią się w dużym stopniu pod względem jakości. Tym, co przekonuje klienta do zakupu jest bardzo często estetyka produktu, ale także przekonanie o tym, że jest to modne ubranie, w którym można się pokazać, żeby zrobić dobre wrażenie. Dlatego w modzie bardzo duże znaczenie odgrywa PR produktowy, czyli promocja nie tylko całej marki, ale także poszczególnych ubrań, które musza budzić pozytywne skojarzenia. Warto również pamiętać, że większość osób dokonując wyboru ubrań kieruje się nie tyle własnymi upodobaniami, co bardzo często aktualnymi trendami, podpatrzonymi między innymi w magazynach poświęconych modzie, na plotkarskich portalach lub w telewizji. Dlatego bardzo ważne jest wykorzystanie tych kanałów umożliwiających dotarcie do świadomości klientów.
W tym celu można wykorzystać między innymi współpracę z showroomami. Są to miejsca przeznaczone przede wszystkim dla osób pracujących w branży, głównie profesjonalnych stylistów, którzy poszukują różnych ubrań oraz dodatków, nadających się do wykorzystania w różnych stylizacjach. Takie osoby bardzo często pracują dla czasopism poświęconych tematom związanym z modą, dla których przygotowują między innymi sesje zdjęciowe. Możliwość zaprezentowania ubrań w takim magazynie jest doskonałą okazją na przyciągnięcie zainteresowania klientów, które z pewnością przełoży się także zna zwiększenie sprzedaży. Inną korzyścią, która może wynikać z nawiązania współpracy z dobrym showroomem jest dotarcie do celebrytów, którzy bardzo chętnie pokazują się w pięknych, modnych strojach, zwłaszcza w czasie ważnych wyjść. Nie da się ukryć, że znani ludzie są dla wielu osób najważniejszym wyznacznikiem stylu oraz dobrego smaku. To, w czym się pokazują, jest modne i warte zainwestowania pieniędzy.
Nie da się ukryć, że większość osób nie ma wystarczająco dużo czasu, żeby na bieżąco interesować się modą. Jednocześnie jednak pragną one wyglądać zgodnie z obowiązującymi trendami. W celu znalezienia odpowiednich ubrań zazwyczaj sugerują się więc informacjami, które mogą znaleźć w magazynach poświęconych modzie lub zdjęciami gwiazd ubranych w najnowsze kreacje. Te dwa źródła bardzo często wyznaczają trendy i sprawiają, że różne fasony ubrań oraz dodatki zaczynają cieszyć się coraz większą popularnością. Bez takiej promocji trudno jest znaleźć klientów, zwłaszcza przy wprowadzaniu na rynek całkiem nowych rozwiązań, które do tej pory nie były popularne.
Nie można również w żadnym wypadku lekceważyć roli, którą odgrywa Internet. Jest to bez wątpienia jedno z miejsc, stwarzających ogromne pole do popisu dla osób zajmujących się marketingiem. Ilość możliwości, które stwarza sieć jest ogromna, a jej zaletą jest przede wszystkim możliwość bardzo swobodnego komunikowania się z klientami i bardzo łatwego docierania do dużego groma odbiorców, którzy mogą być zainteresowani danym produktem lub marką. Dzięki wykorzystaniu różnych portali społecznościowych można tworzyć skuteczne akcje promocyjne, wymaga to jednak bardzo dużej kreatywności i rozwiązań, które rzeczywiście przyciągną uwagę. Nie jest to proste zadanie i wymaga często bardzo dobrego wyczucia aktualnych trendów oraz potrzeb klientów.
Jak widać możliwości reklamy odzieży są bardzo szerokie i znacznie wykraczają poza zwykłe reklamy w telewizji, które często okazują się mniej skuteczne, na przykład od znacznie mniej kosztownych akcji promocyjnych organizowanych w mediach społecznościowych. Nie da się również ukryć, że wiele konwencjonalnych działań, które dobrze sprawdzają się w innych branżach, nie przynosi dobrych rezultatów w fashion marketingu, który rządzi się innymi prawami, ale daje również bardzo wiele ciekawych możliwości na promowanie marki lub produktu. Bardzo wiele jednak zależy od kreatywności oraz dobrej znajomości dostępnych rozwiązań, takich na przykład jak korzystanie z showroomów. Tylko sprawne poruszanie się w świecie mody może zagwarantować odpowiednią promocję i podjęcie skutecznych działań, które umożliwią przekonanie klientów do zainteresowania się firmą oraz do dokonania zakupu.