Aby biuro funkcjonowało poprawnie niezbędne jest prawidłowe jego wyposażenie. Przyspieszy to na pewno pracę i sprawi, że będzie ona efektywniejsza.
Dystrybutory wody nieodzownym elementem biur
Prawo Pracy nakazuje zapewnienie wody dla pracowników. Najbardziej popularnym rozwiązaniem zapewniania wody dla pracowników biura są dystrybutory wody. Oprócz standardowych dystrybutorów są również dystrybutory, które filtrują wodę. Takie dystrybutory są podłączone do sieci wodociągowe, a nie tak jak w przypadku znanych już dystrybutorów czerpią wodę z butli. Jest to na pewno łatwiejsza i tańsza metoda dostarczania wody do biura. Nie trzeba już się martwić o wymianę butli z wodą i koszty związane z zakupem takiej butli. Filtry w takim urządzeniu blokują nawet najmniejsze zanieczyszczenia. Taka woda nie zawiera szkodliwych substancji i toksyn dla organizmu. Filtry bardzo często są wyposażone w substancje mineralne, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Korzystanie z dystrybutorów wody z filtrem jest na pewno bardziej ekologiczne ponieważ nie jest potrzebne korzystanie z baniaków. Aby woda była jak najbardziej zdrowa i bezpieczna nie może ona mieć kontaktu z powietrzem, dlatego właśnie takie rozwiązanie w tym przypadku jest również lepsze. Dystrybutory wody pracują w bardzo cichy sposób co nie zakłóci i nie bezie przeszkadzać w pracy w biurze. Woda do biura również może być dostarczana w zwykłych butelkach czy to pół litrowych czy to o większej pojemności. Jednak jest to rozwiązanie najmniej korzystne.
Czy można stosować zamienniki oryginalnych tuszy i tonerów?
Toner jest barwnym proszkiem, który służy do drukowania lub kopiowania np. dokumentów. Tusze działają podobnie, jednak zamiast proszku używają atrament. Tusze i tonery znajdują zastosowanie w kserografii. W biurach znajdują one zastosowanie:
- w drukarkach
- kserokopiarkach
- kserach
Czasem koszty tuszów i tonerów producentów sprzętu są większe niż koszty zamienników. Różne cenny wynikają z tego, że oryginalny producent ponosi koszty związane z reklamą, z marżą i utrzymanie placówki. Zazwyczaj wiele zamienników nie różni się jakością swoich wyrobów od tych oryginalnych. Niektóre zamienniki nawet charakteryzują się większą pojemnością, a więc można je rzadziej zmieniać. Wielu właścicieli drukarek czy kserokopiarek obawia się, że jeśli stosuje się takie zamienniki to nie będzie można skorzystać z gwarancji, jednak większość z producentów nie zastrzega tego w swoich gwarancjach, a więc można korzystać z takich zamienników.
Tusz czy toner do drukarki w biurze?
Drukarki są bardzo ważnym elementem przyczyniającym się do prawidłowego funkcjonowania biura. Drukarka jest urządzeniem, która współpracuje zazwyczaj z komputerem. Służy do przenoszenia danego dokumentu na papier lub inny nośnik. Drukarki mogą być:
- atramentowe
- igłowe
- termiczne
- laserowe
Zależnie od rodzaju potrzebne jest inne źródło atramentu. W przypadku drukarki atramentowej wykorzystywany jest tusz do drukarki. Tusz do drukarki jest zazwyczaj małym pojemniczkiem z atramentem i wyposażeniem elektronicznym. Jeśli skończy się w nich atrament to po prostu wystarczy je wymienić. Tusze do drukarek są albo pigmentowe, albo barwnikowe. W biurach lepiej sprawdzają się tusze pigmentowe. Jeśli w biurze drukuje się więcej zdjęć i grafik to w tym przypadku będzie lepszy tusz barwnikowy. W przypadku laserowej wykorzystuje się tonery do drukarki. Drukarka igłowa drukuje dzięki taśmie barwiącej. Taka drukarka posiada możliwość drukowania od razu z kopiami na specjalnym papierze. Wybierając drukarkę do biura zwraca się uwagę na jej cenę oraz na koszty tuszu lub toneru. Koszty użytkowania bardzo często są najważniejszym argumentem wyboru drukarki.
Więcej na ten temat na:
- Water Project – strona internetowa firmy dostarczającej dystrybutory oraz wodę do biura
- Egospodarka.pl – portal internetowy poświęcony biznesowi i gospodarce
- TkMix – sklep internetowy z tuszami oraz tonerami do drukarek hp i brother
Podsumowanie powyższych zagadnień
Istnieje wiele ważnych elementów wyposażenia biura. Niektóre z nich są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy, a nie które są dodatkiem, który na pewno przyspieszy i usprawni pracę.