Nie każdy rodzaj działalności może być reklamowany w jednakowy sposób. Uważać trzeba zwłaszcza przy takich działaniach, które są związane z dużą odpowiedzialnością. Ludzie szukają do nich osób profesjonalnych. Jak zatem powinien się reklamować radca prawny, aby zrobił na kliencie odpowiednie wrażenie?
Radca prawny – możliwość reklamowania się
Dawniej typowa reklama dla radców prawnych była zakazana. Mogli oni jedynie informować o swoim istnieniu za pomocą strony internetowej i znajdujących się na niej informacji. Dziś jednak mogą się już promować i etyka zawodowa tego nie zabrania. Jest to dobra zmiana, bo dzięki temu także zainteresowany klient wie mniej więcej, z kim ma do czynienia. Ciężko to zaś orzec, mając dostęp jedynie do podstawowych danych, takich jak to, że taki a taki prawnik znajduje się w Bydgoszczy. Teraz może on umieścić na swojej stronie znacznie więcej informacji, które mogą być przydatne ewentualnemu zainteresowanemu. Dobrze jest mieć na stronie informacje takie jak:
- dane personalne
- dane teleadresowe
- doświadczenie
- specjalizacja, jeśli taka jest
- fotografia osobista
Strona internetowa z jednej strony może pełnić rolę informacyjną, ale jest też prawdopodobnie pierwszym medium, z jakim zetknie się klient, poszukując informacji o danym radcy prawnym. Warto więc zadbać o to, aby wiedział on nieco więcej niż to, że można się udać do tego prawnika w Bydgoszczy, i że jego kancelaria znajduje się w dogodnej lokalizacji. Jednym z ważnych elementów jest umieszczenie na stronie wcześniejszych doświadczeń czy też przedmiotu zainteresowań. Jeśli bowiem klienta interesuje radca, który miałby się zająć jego sprawą rozwodową, to nie ma sensu, aby kontaktował się z kimś, kto na co dzień w swojej pracy zajmuje się zupełnie innymi tematami. Po prostu lepiej od razu wiedzieć, kogo prosić o pomoc. Nie bez znaczenia będzie także fakt pojawienia się na stronie zdjęcia czy też prowadzenie pomocnego bloga, objaśniającego różne kwestie prawne.
Fotografia biznesowa a wizerunek
Jak już wspomniano wyżej, zdjęcie ma znaczenie. Dlaczego tak się dzieje? Człowiek, korzystając z usług chce przede wszystkim wiedzieć, z kim ma do czynienia. Po prostu buduje to wiarygodność. Wydaje się, że wygląd prawnika interesuje potencjalnego klienta szczególnie, ponieważ poprzez niego może orzec sporo na temat osobowości. W sytuacjach związanych ze stosowaniem prawa szczególnie chce się, aby pomogła nam osoba z profesjonalnym podejściem do klienta oraz wiedzą związaną z tematem. Obecnie często stosowana jest fotografia korporacyjna, czyli taka, która uwiecznia nie tylko menedżerów czy prezesów, ale także zwykłych pracowników firmy. Zainteresowanie takimi działaniami, pokazuje, jak duże znaczenie ma właśnie wizerunek. Tę wiedzę powinien wykorzystać także prawnik, robiąc profesjonalną fotografię biznesową. W Warszawie jest wiele firm, które się tym konkretnie zajmują. Dzięki takiemu działaniu można sprawić, że ludzie chętniej będą korzystali z usług danego prawnika. Po prostu chętniej korzysta się z pomocy osób, które jakkolwiek są dla nas znane, chociażby tylko z wyglądu. Wiele można z niego wyczytać.
Wyświetlacze i panele LED, czyli reklama kancelarii
Poza wspomnianymi elementami, warto także zadbać o to, aby kancelaria się wyróżniała, i aby można było ją łatwo znaleźć. Przydadzą się do tego specjalne kasetony albo wyświetlacze LED. Oczywiście, nie należy z tym przesadzać, bo jeśli użyje się zbyt dużej ilości reklam i środków przeznaczonych do promocji, to efekt może być odwrotny od zamierzonego. Panele LED mogą służyć jako element oświetlenia zewnętrznego jak i wewnętrznego, dzięki czemu miejsce pracy będzie wyglądało bardziej profesjonalnie. Wyświetlacze LED mogą się także przydać, ale trzeba na pewno dobrze przemyśleć ich zastosowanie. Przede wszystkim trzeba brać pod uwagę to, aby nie zaszkodzić wizerunkowi radcy prawnego.
Dodatkowe informacje w tym zakresie dostępne są na:
- Rzeski-kancelaria.pl – strona internetowa radcy prawnego z Bydgoszczy
- Ledtom.pl – strona internetowa firmy sprzedającej telebimy ipanele led
- Signs.pl – portal internetowy poświęcony reklamie wizualnej
Podsumowanie
Do wszystkich działań promocyjnych trzeba podchodzić indywidualnie. Wiadomo, że korporacja będzie stosowała inne mechanizmy reklamowe niż radca prawny. Każdy jednak musi dbać o to, aby klienci wiedzieli jak do niego trafić.