Wirtualne biura są obecnie bardzo popularne. Nie jest to jednak usługa przydatna dla każdego rodzaju działalności. Czy firma czyszcząca kotły będzie z takiego miejsca korzystała? Prezentujemy szczegółowe omówienie tego tematu.
Czyszczenie kotłów – ręczne i mechaniczne
Biznes oparty na czyszczeniu kotłów jest dość specyficzny. Jest to na pewno specjalistyczna usługa, która musi być przeprowadzana przez fachowców. Tego rodzaju działania wymagają posiadania sporej ilości miejsca, a także odpowiedniego sprzętu. Nie można się bez tego obyć. Wiedzą o tym ci, którzy zajmują się takim działaniem. To już z miejsca wyklucza niejako korzystanie z wirtualnego biura i jego głównych usług. Czyszczenie płomieniówek odbywa się zazwyczaj ręcznie, ale i tak potrzebne jest do tego miejsce. Trzeba otworzyć drzwi komory nawrotowej i wyczyścić każdą rurę. Nie ma przecież możliwości, aby coś takiego przeprowadzić w wynajmowanej od czasu do czasu przestrzeni biurowej w Warszawie. Podobnie rzecz ma się z czyszczeniem mechanicznym, do którego też potrzeba miejsca, bo przecież musi być gdzie postawić kotły. Poza tym trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Tutaj używa się do czyszczenia sprzężonego powietrza.
Wirtualne biura popularne w Warszawie
Dzisiaj wiele firm korzysta z biur rachunkowych. To szczególnie popularne w Warszawie. Ponieważ wiadomo, że biura wirtualne nie będą wykorzystywane przez firmę czyszczącą kotły jako zamiennik głównej siedziby, trzeba omówić inne kwestie. Nie jest bowiem wykluczone, aby takie przedsiębiorstwo wykorzystywało wirtualne adresy. Może bowiem się okazać, że hala, w której czyszczone są kotły znajduje się gdzieś daleko za miastem. Nie dodaje to firmie prestiżu, a właściciel może chcieć łatwiejszego kontaktu z kontrahentami i klientami. Poza tym przyda mu się:
- odbieranie korespondencji
- odbieranie telefonów
- przestrzeń do spotkań z kontrahentami
- obsługa administracyjna
W tym przypadku działalności nie można na pewno traktować wirtualnego biura jako czegoś, co sprawi, że nie będzie trzeba już posiadać lokalu. Nie można tu niestety ograniczyć w ten sposób kosztów. Można jednak wynajmować sale konferencyjne na godziny, co jest przydatne w przypadku ważnych spotkań. Musi być przecież przestrzeń i to najlepiej w centrum miasta, gdzie będzie można porozmawiać o interesach. Wówczas będzie to wygodne rozwiązanie. Poza tym zaoszczędzić można na administracji, która może być prowadzona przez wirtualne biuro. Korespondencja będzie wówczas przychodziła na jego adres, a przedsiębiorca będzie ją sobie odbierał. Można zlecić nawet odbieranie telefonów, dzięki czemu osoba kontaktująca się będzie zawsze profesjonalnie obsłużona, a przedsiębiorcy odejdzie jeden kłopot. Będzie on mógł poświęcić czas na zajęcie się innymi sprawami związanymi z rozwojem firmy.
Zewnętrzne usługi rachunkowe czy program księgowy?
Część wirtualnych biur oferuje także zajmowanie się sprawami księgowymi. Wówczas można zupełnie zrezygnować z zatrudniania osoby do księgowości i zlecić tę sprawę w biurze wirtualnym albo po prostu w jakimś biurze rachunkowym. Można też oczywiście zatrudnić księgową, która nawet może pracować zdalnie. Księgowość online to nie jest dziś nic nowego i księgowa może z niej korzystać, podsyłając wyniki swojemu pracodawcy. Można też korzystać z oprogramowania samodzielnie i jeżeli przedsiębiorca potrafi, może sam zająć się przygotowaniem dokumentów. Sam może ewidencjonować swoją działalność i zajmować się różnego rodzaju raportami, sprawozdaniami i tak dalej. Sam może zatroszczyć się o kontakt z urzędami. To oczywiście opcja najbardziej oszczędna. Niestety jednak znacznie ogranicza czas przedsiębiorcy, więc trzeba wziąć pod uwagę, co jest dla niego ważniejsze.
Dodatkowe wiadomości związane z tematem dostępne na:
- Egospodarka.pl – portal internetowy poświęcony biznesowi i gospodarce
- Alpinjet.pl – strona internetowa firmy wykonującej czyszczenie kotłów
- Twojasiedziba.pl – strona internetowa przedstawiająca wirtualne adresy i biura z Warszawy
Podsumowanie
Wiadomo, że nikt nie będzie prowadził firmy zajmującej się czyszczeniem kotłów bez posiadania siedziby, w której właśnie ten proces będzie się odbywał. Niemniej jednak może być korzystne zlecenie administracji czy księgowości firmie zewnętrznej.