Rodzajów reklamy jest tyle, ile jej nośników. Właściwie jej zakres ogranicza tylko ludzka wyobraźnia. Przekazy promocyjne mogą być bardzo standardowe, ale też niezwykle kreatywne i niespotykane. Nie zawsze powinno się stosować taką samą formę promocji, bowiem wariantów działalności również może być niezliczona ilość.
Koszulki z nadrukiem prosto od grafika
Jednak jeśli przyjąć, że za robienie reklamowych koszulek biorą się jedynie przedsiębiorstwa, dla których jest to dobra forma promocji, to czy ten przekaz się sprawdza? Na pewno koszulka będzie znakomitym rozwiązaniem jako reklama własna grafika. Może on w ten sposób przedstawić swoją markę na przykład na sobie albo tworząc po prostu koszulki dla innych. Obecnie nie ma nic prostszego, ponieważ w Internecie trafić można na kreator koszulek, który powoduje, że grafik musi właściwie wstawić tylko swój projekt na stronę. Nie martwi się o wykonanie, dystrybucję i inne poboczne kwestie w tworzeniu odzieży, bo wszystko zapewnia mu portal. Może też ustalić swoją cenę dla produktu, dobrać niekiedy fason. Jeżeli jego projekty są atrakcyjne dla innych, obronią się same i będą się same reklamowały na ulicach.
Nadruki na koszulkach – chodząca reklama
W przypadku grafika projekt odzieży może być dobrym narzędziem promocji. Prezentuje bowiem podejście do estetyki, które on ma, a które nie musi każdemu odpowiadać. Jest niejako fragmentem portfolio takiego twórcy. Ale aby reklamować się z pomocą nośnika, jakim jest koszulka, nie musisz być koniecznie grafikiem. Ubranie może być dobrym nośnikiem także dla copywritera, pisarza, projektanta odzieży właśnie i innych zawodów oraz przedsiębiorstw kreatywnych. Także na przykład firmy zajmujące się animowaniem zabaw dla dzieci mogą znaleźć upodobanie w promowaniu się za pomocą koszulek. Generalnie odzież firmowa dla pracowników może być dobrym pomysłem, ale jedynie wtedy, kiedy jest zrobiona w ciekawy i solidny sposób, a nie tylko po to, żeby była. Jeśli stworzy się kreatywne koszulki dla pracowników, które przypadną im do gustu, to oni sami mogą stać się chodzącą reklamą.
Inne gadżety reklamowe zamiast odzieży
Czasami lepszym wyjściem niż koszulka jest przemyślenie zakupu innych gadżetów do celów promocyjnych. Ciekawy T-shirt ma na przykład jedno z kin studyjnych. Jest na nim tylko logo, ale ponieważ jest ono kreatywne to sprawdza się jako nadruk. Co prawda, nie wiem czy osoby nie identyfikujące tego logo wiedzą, że nadruk ma związek z jakąś instytucją, ale wygląda to kreatywnie i efektownie. Co do innych możliwych przedmiotów, na których można umieścić reklamę, są to przykładowo:
- kalendarze
- długopisy z nadrukiem
- breloczki
- kubki
- torby na zakupy
- odblaski
- termosy
Wiadomo na przykład, że jeśli chcesz obdarować potencjalnego klienta jakimś gratisem, to lepiej sprawdzi się długopis niż koszulka. A to z tego względu, że przyrząd do pisania jest bardziej praktyczny. Koszulka mogłaby rozsławić firmę w szerszy sposób niż taki długopis, ale sprawdza się w dużo węższym zakresie działalności.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na:
- Studio Agama – witryna internetowa przedsiębiorstwa oferującego koszulki z nadrukiem
- Pb.pl – portal internetowy z informacjami przydatnymi dla przedsiębiorców
- Active Promo – strona internetowa firmy sprzedającej gadżety reklamowe i długopisy z nadrukiem
Podsumowanie
Nadruk na koszulce będzie świetnym rozwiązaniem dla wypromowania działalności kreatywnej i takiej, w której kreatywność wydaje się pozytywną cechą. W przeciwnym wypadku lepiej zainwestować w innego rodzaju gadżety, bowiem uczynienie z koszulki nośnika reklamowego niekoniecznie musi być dobrym pomysłem.